novelldsweeng.blogg.se

novell om 1d! :D

Dreams 2

Kategori: Allmänt

Ibland tycker jag vuxna är knäppa. Min mamma var knäpp. Äh.. pappa är nog likadan. Jag började sjunga litegrann sedan tog jag upp min gitarr och började öva. Det var ju en dröm att bli en artist. . .
^__________________________________________________________________________________________^
 
1 vecka senare.
Amanda hoppade på mig.
-Ellinor!! Vakna! Du måste fixa dig till din Audition!!
Jag drog kudden över huvudet. men Amanda slet bort den och drog upp gardinen.
Jag kisade. Solen lös rakt i mina ögon. Jag satte mig upp och gick sedan ner. Pappa, Amanda och Claire satt och åt Frukost.
- Goodmorning! sa jag
- morning superstar! sa pappa
- Ge dig! Det vet vi inte än! sa jag och log snett
- Det är sant, men jag känner på mig att det kommer gå bra!
Vi kollade emot varann och log sedan harklade sig någon. Det var Claire. Hon fattade inte när vi pratade Svenska, vilket inte var så konstigt eftersom hon var härifrån.
Efter frukosten gick jag in på Twitter, sedan såg jag killarnas Tweets, De skulle vara med i juryn idag, Simon var sjuk. Jag tog några djupa andetag. Lugna dig tänkte jag. Jag gick till garderoben. Undra vad jag skulle ha..sedan kom jag på det. Den perfekta Outfiten! Jag tog ett par shorts, snygga heels och sen en skjorta.
 
Jag stod i kön till Auditionen. Jag var så nervös. Pappa, Amanda, Claire, ganska många vänner, mina grandparents och lite annan släkt. Jag kände att det var en hel jäkla flock bakom mig när vi skulle hitta något ställe att sitta på. mina "mor-/farföräldrar" hade flygit hit ifrån Sverige vilket några vänner också hade gjort.
Idag var jag inte bara nervös över att jag hade stor press ifrån alla som var med mig, inte heller över själva sången utan det var för att killarna skulle sitte i juryn just idag!
- Lugna dig Ellinor! kom pappa fram och kramade om mig
- Jag är lugn! sa jag och Alice, min vän från Sverige kom fram
- Åh fan vad kul! Äntligen säger jag bara!! jag kramade om henne och sedan kom en "arbetare" och tog oss backstage. Min puls steg och mina knän blev svaga. Nej, skärp dig nu! Jag klarar det här! Jag är bra på att sjunga, jag ska följa min dröm!
- Come on now! Its your turn! sade tjejen och det var min tur. Jag gick ut på scenen och hörde jubel och busvisslingar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: