novelldsweeng.blogg.se

novell om 1d! :D

Dreams 1

Kategori: Allmänt

bild 2. Ellinor
 
- Ellinor!! Ellinor! Vakna!
Jag hoppade upp ur sängen och skyndade mig ner. Framför tv:n stod Amanda, min syster.
- Kolla! One Direction!
Jag skrattade. Min syster tyckte dem var bra, visst gjorde jag också det, de var faktiskt ganska bra och supersnygga!
- Vad är det med dem då? sa jag och kollade fundersamt på henne
- De ska hjälpa till i X-Factor!
- Mhm. sa jag och gick sedan till köket.
Jag tog en tugga av min macka och funderade. One Direction, de började sin karriär i X-Factor..nu är de världens största pojkband. Det är sjukt. Jag ville så gärna bli en sångare..alla står och ropar mitt namn och jag får göra det jag älskar.. Pappa kom in i köket.
- Godmorgon!
- Godmorgon! Var är Claire? Claire är pappans nya tjej
- Hon sover fortfarande.
Amanda rusade in i rummet.
- Ellinor!! X-Factor auditions börjar nästa vecka!!! hon hoppar upp och ner
- Ta det lungt amanda och ja, jag vet det.
- Ska du söka? frågade pappa
- Jag vet inte. Alla är ju så bra där och så..
- Men du är ju bättre.. det vet du va? sa pappa pch log
Jag log och började sedan äta min macka. Sedan gick jag upp på mitt rum, jag mötte Claire i trappen.
- Morning Ellinor! sa hon och gick ner.
Åh, hon var så ung! Jag var 17, min syster 7 och Claire var bara 24! Min pappa var förfan närmare 47 eller något!
Ibland tycker jag vuxna är knäppa. Min mamma var knäpp. Äh.. pappa är nog likadan. Jag började sjunga litegrann sedan tog jag upp min gitarr och började öva. Det var ju en dröm att bli en artist. . .

Kommentarer


Kommentera inlägget här: